Geen categorie

Instagram Marketing Trends

Het is een nieuw decennium en Instagram is niet langer alleen een sociaal platform, maar ook een economische motor voor zowel kleine als grote merken door hun instagram uit te besteden of zelf op te pakken. We zien dat Instagram zijn transformatie voortzet tot zowel een e-commerceplatform als een langwerpig videoplatform, samen met een nieuwe focus op conversie door middel van influencer-marketing. Influencer marketing kunnen bedrijven zelf uitvoeren of kiezen er voor om het Instagram uitbesteden.

Verborgen vind-ik-leuks zorgen voor een visuele verschuiving in de inhoud (en meer feedberichten?)

We zien nog steeds een grote verschuiving in visuele inhoud op Instagram, met berichten die verschuiven van zorgvuldig samengestelde beelden naar meer herkenbare en minder geproduceerde inhoud (inclusief video). Wij zien dit bij zowel bedrijven zelf of bedrijven die hun Instagram uitbesteden. De bewerking ‘niet bewerken’ was een grote trend in 2019 en lijkt nergens heen te gaan in 2020. Zoals de meeste marketingtrends op Instagram staan de tieners achter deze, en geven ze de voorkeur aan minimale bewerkingen boven foto’s die een meer organische , authentieke uitstraling.

Instagram-gebruikers bewaren alleen hun “beste” inhoud voor de feed, in een poging om hun betrokkenheid bij al hun feedposts hoog te houden. Van influencers wordt verwacht dat ze in 2021 slechts 2 keer per week berichten op hun netwerk plaatsen!

Maar door likes te verwijderen, is de theorie van Instagram dat mensen creatiever kunnen zijn en kunnen posten wat ze willen, zonder zich zorgen te hoeven maken over het aantal likes dat ze op een post krijgen. Als dat lukt, wed ik dat Instagram ook een toename in feedposts ziet.

Dit is afhankelijk van Instagram die hun verborgen likes-test uitbreidt, maar het is te voorspellen dat likes permanent zullen worden verborgen in 2021. Zodra dat gebeurt en iedereen op een gelijk speelveld staat, denk ik dat we een meer dramatische verschuiving in visuele inhoud zullen zien en een toename van het posten op jouw feed.

Dus waarom zijn feedposts zo belangrijk voor Instagram?

Welnu, sinds de explosie van Instagram-verhalen besteden steeds meer Instagram-gebruikers tijd aan het bekijken van verhalen in plaats van door hun feed te scrollen, en dat is waar de belangrijkste advertentie geld zijn (verhalenadvertenties groeien, maar sinds ze nieuwer zijn, zijn ze beperkter advertentieopties en een lagere advertentievoorraad).

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *